Een Solo-reis door User Testing: Ontdekkingen en Ontwikkelingen in Figma Wireframes
Stap binnen in mijn persoonlijke reis door de wereld van user testing, ingebed in de context van Netwerkeconomie. Als student in deze discipline heb ik het genoegen gehad samen te werken met drie creatieve geesten van de Media, Communicatie en Technologie (MCT) studie – Guillaume Bonamie, Eliot Heyse en Warre Snaet. Door hun Figma wireframes te onderwerpen aan mijn kritische blik, heb ik waardevolle inzichten opgedaan voor het optimaliseren van deze ontwerpen. In deze blog deel ik mijn solo-ervaring en hoe mijn bevindingen tijdens het user testing proces hebben bijgedragen aan de groei van deze boeiende projecten.
De Diverse Wereld van Smart Home Controls: Guillaume Bonamie’s App:
Mijn eerste duik in user testing bracht me naar Guillaume’s app, ontworpen om het beheer van alle smart devices in huis te vereenvoudigen. Mijn persoonlijke bevindingen na de tests toonden aan dat de lay-out minder samenhangend was dan gehoopt. Ondanks de waardering voor consistente kleuren, leek het soms alsof ik van de ene app naar de andere overschakelde bij het indrukken van verschillende knoppen.
Studyhub: Eliot Heyse’s Alles-in-één Studieassistent:
Mijn volgende bestemming in de wereld van Figma wireframes was Eliot’s creatie – een app die fungeert als een studyhub voor het beheer van schooltaken, huishoudelijke taken en agenda’s. Tijdens mijn persoonlijke user testing kwam naar voren dat het synchroniseren van voltooide opdrachten van het schoolplatform LEHO met de studyhub een waardevolle toevoeging zou zijn. Deze suggestie was niet alleen praktisch maar belichtte ook de behoefte aan een naadloze integratie tussen verschillende tools om de gebruikerservaring te optimaliseren.
Start je Dag met je Favoriete Lied: Warre Snaet’s Wekker App:
Mijn reis door de Figma wireframes eindigde met Warre’s wekker app, ontworpen om de ochtend te personaliseren door het koppelen van Spotify-accounts. Tijdens mijn persoonlijke user testing ervoer ik over het algemeen positieve reacties. Echter, enkele suggesties kwamen naar voren om de gebruikersinterface verder te verfijnen. Het benadrukken van een intuïtieve navigatie en het toevoegen van visuele verbeteringen bleken cruciaal voor het vergroten van de aantrekkelijkheid van de app.
Conclusie:
In deze solo-reis door user testing, als student van netwerkeconomie, heb ik niet alleen de ontwerpen van mijn medestudenten geëvalueerd, maar heb ik ook waardevolle inzichten opgedaan voor mijn eigen begrip van gebruikerservaring en app-ontwikkeling. Het proces benadrukte het belang van nauwkeurige afstemming op de behoeften van de gebruiker en het continu streven naar verbeteringen om tot effectieve en aantrekkelijke applicaties te komen. Als individuele tester heb ik niet alleen wireframes bekeken, maar ook een brug geslagen tussen verschillende studiegebieden om gezamenlijk te werken aan doelgerichte, gebruikersgerichte oplossingen.